vasael.ir

کد خبر: ۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - July/۲۰۱۸/۰۵
وسائل - پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل به مناسبت سالگرد فتح آندلس به دست مسلمانان، پوستر آندلس که گزارشی از هفته نامه معتبر اشپیگل درباره تمدن اسلام و تاثیر آن بر اروپاست را منتشر میکند.

هفته نامه اشپیگل از پرفروش ترین مجله های اروپا، در یکی از شماره های اخیر خود، درباره فتوحات اسلام و تأثیر آن بر اروپا می نویسد: 
پیش روی سپاهیان اسلام در اروپا، در سال 732م. در پشت دروازه های پایتخت فرانسه متوقف شد و به این ترتیب اهالی پاریس نتوانستند از افکار مترقی و رهبری مبتنی بر تساهل اسلامی بهره مند شوند؛ زیرا در آن زمان این قلمرو اسلام نبود که دچار قهقرای علمی و فرهنگی بود، بلکه جهان غرب مسیحی در وضعی عقب مانده و ارتجاعی می زیست. در روزگاری که در آلمان و فرانسه بیماری ها و گرسنگی جان انسان ها را می گرفت، در شرق اسلامی بیمارستان ها و داروخانه های عمومی فعال بودند... در اسپانیا، هنر معماری اسلامی باعث شکوفایی شده بود و مسلمانان در آنجا مبانی پژوهش های ریاضی، نجوم و شیمی را وضع کرده بودند... در آن روزگار اگر دانشمندان مسلمان آثار ارسطو را منتشر و تفسیر نکرده بودند، غرب به زحمت می توانست خبری از ارسطو بیابد. مسلمانان بودند که کالاهایی از قبیل کاغذ، قطب نما و باروت را از شرق دور به اروپا آوردند و خود مخترع و مبتکر علومی چون هواشناسی بودند. آنچه جهان اسلام به اروپا آورد یا واسطه انتقال آن شد، باعث بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی اروپا و مساعد شدن شرایط زندگی گردید.

مقاله «محمد کیست؟»، هفته نامه اشپیگل، شماره مورخ 2 / 6 / 2001، به نقل از ماهنامه «از دیگران» سال دوم، شماره سوم.

 

 

برای مشاهده پوستر با کیفیت اصلی رو تصویر بالا کلیک کنید

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار